Hogyan működik a változásbejelentő.hu szolgáltatás?
Olyan rendszert hoztunk létre, melynek segítségével az egyes szolgáltatók által kért nyomtatványok egyszerűen kitölthetők és elektronikusan beküldhetők. Minden szükséges adatot csak egyszer kell megadni egy felhasználóbarát online felületen, majd a rendszer ezek alapján kitölti a kiválasztott szolgáltatók űrlapjait, és jelzi, hogy esetleg még milyen egyéb dokumentumokra van szükség.
Hogyan érhető el?
A szolgáltatás igénybevételéhez a változásbejelentő.hu oldalon regisztrálni szükséges.
Hogyan regisztrálhatok?
A változasbejelentő.hu honlapon a „Ügyvédek” gombra kattintva érhető el a felület. A regisztrációt a „Regisztráció” gombra kattintva lehet megkezdeni. Először meg kell adni meg kell adni a regisztrációhoz szükséges alapadatokat (név, e-mail cím, mobiltelefonszám, felhasználónév, jelszó), majd el kell fogadni az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat.
A felhasználói profilt a következő lépésben hitelesíteni kell: a regisztráció során megadott mobiltelefonszámra, valamint e-mail címre küldött kóddal. A hitelesítés során mind a mobiltelefonszámra, mind az e-mail címre küldött kódot meg kell adni, és a „Megerősítés” gombra kell kattintani.
Az ügyintézés megkezdéséhez először az adatlapot kell kiegészíteni az alábbi adatokkal:
Melyek a változásbejelentő.hu szolgáltatás előnyei?
Megtakarítás érhető el a hatékonyabb, gyorsabb munkavégzés révén, továbbá a kényelmet biztosító többletszolgáltatások bevételén keresztül.
Milyen típusú ügyeket intézhetek a szolgáltatással?
Közművek átírását és adatváltozás bejelentését.
Pontosan milyen esetekben használható?
Ingatlanok tulajdonjogának (adásvétel, ajándékozás, vagyonmegosztás, öröklés), ingatlanok használati jogának (bérleti jogviszony, cégek székhely- és telephelyhasználata) átruházásához, módosulásához kapcsolódó változások, továbbá a név, a cégnév és az elérhetőségi adatok változásának bejelentésére használható a rendszerünk.
Milyen szolgáltatóknál jelenthetem be a változásokat?
I. Az alábbi közműszolgáltatóknál:
II. Az alábbi távközlési szolgáltatóknál:
Melyek a közművek átírásának lépései?
A regisztráció és a bejelentkezés után az információs pulton részletes tájékoztatás érhető el ennek pontos menetéről.
Melyek az adatváltozás bejelentése folyamatának lépései?
A regisztráció és a bejelentkezés után az információs pulton részletes tájékoztatás érhető el ennek pontos menetéről.
Milyen dokumentumokat kell kitöltenem és csatolnom?
A rendszer minden elérhető ügytípus esetében automatikusan jelzi az érintett közműszolgáltatók felé benyújtandó dokumentumokat.
Mennyire hiteles, biztonságos az oldal?
A szolgáltatók felé továbbított minden egyes dokumentumot elektronikus aláírással látunk el. A rendszer által automatikusan összeállított dokumentumcsomagok mellékletei között megtalálhatók az adott ügyben minden érintett aláírását tartalmazó eredeti dokumentumok egyszerű vagy hiteles elektronikus másolati példányai is.
Milyen formátumban tölthetem fel a mellékleteket?
Csak PDF és JPEG formátumú fájl feltöltésére van lehetőség – összesen max. 8 MB méretben –, amelyeket tartalmi változtatás nélkül megfelelő méretűre tömörítünk, majd fokozott biztonságú elektronikus aláírással látunk el.
Hogyan szüntethetem meg a regisztrációmat?
A regisztráció törlését az ugyfelszolgalat@valtozasbejelento.hu e-mail címre küldött üzenettel lehet kezdeményezni.
A szolgáltató milyen esetben szüntetheti meg a regisztrációmat?
Ha a regisztrált felhasználó a felhívás ellenére sem fizeti meg a változásbejelentési ügy után fizetendő ügyleti díjat, a díjfizetési határidő lejártát követő 30. napra.
Mit tegyek, ha változtak a regisztrációkor megadott adataim?
Az adatokat frissíteni kell annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
Milyen böngészőkkel kompatibilis az alkalmazás?
A szolgáltatás használható a Chrome és a Mozilla Firefox aktuális verziójával és az Internet Explorer 9-es verziójától kezdődően.
Használhatom a szolgáltatást okostelefonon is?
Igen, az alkalmazást mobileszközre is optimalizáltuk.
Elfelejtettem a jelszavamat. Hogyan igényelhetek újat?
A változásbejelentő.hu honlapon a jobb felső sarokban található "Bejelentkezés" gombra, majd az "Elfelejtette jelszavát?" linkre kell kattintani, és a felhasználónév és az e-mail cím megadásával lehet új jelszót igényelni.
Milyen fizetési módokat fogadnak el?
A honlapon elérhető elektronikus banki fizetési rendszeren keresztül bankkártyás fizetéssel vagy átutalással lehet fizetni. Az internetes kártyás fizetésekről itt olvashat.
Milyen típusú bankkártyákkal lehet fizetni?
A VISA és az Eurocard/Mastercard dombornyomott kártyáival, illetve egyes VISA Electron kártyákkal, melyek interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A biztonságos bankkártyás fizetési megoldást a CIB Bank Zrt. nyújtja felhasználóink részére, melyről bővebben itt olvashat.
Hova fordulhatok, ha problémám van?
Ügyfélszolgálatunk teljeskörű ügyféltámogatási szolgáltatást biztosít a technikai segítségnyújtástól a szolgáltatói üzenetek továbbításán át a hiánypótlások kezeléséig.
Folyamatos tájékoztató, illetőleg technikai helpdesk szolgáltatást biztosítunk 24/48 órás válaszadási határidőkkel a következő elérhetőségeken: